Óvodánk

Tartalom
Az Egyfecskék Waldorf Óvoda
Hivatalos információk
Adatok
Dokumentumok
Történetünk
…az alapító szülőktől
…az alapító óvónőnktől

Az Egyfecskék Waldorf Óvoda



Az Egyfecskék Waldorf Óvoda 2018-ban nyitotta meg kapuit Budapest XII. kerületében. Itt éljük vidám hétköznapjainkat egy 24 fős, vegyes életkorú gyermekcsoporttal, három óvónőnkkel és egy dajkánkkal.

Vissza

Hivatalos információk


Adatok

OM azonosító: 203313
Adószám: 18976564-1-43
Cím: 1125 Budapest, Kiss Áron u. 15.
Intézményvezető: Márföldi Erika
Fenntartó: Egyfecskék Egyesület

Vissza

Dokumentumok

Alapító okirat
Pedagógiai program
Házirend
SzMSz

Vissza

Történetünk


Vissza

…az alapító szülőktől

Egy fecske is csinál nyarat.

2017 januárjában lelkes szülőkből álló közösség született azzal a céllal, hogy a gyermekeink számára a Waldorf pedagógia szellemiségével áthatott óvodát hozzunk létre. Az Egyfecskék kezdeményezés minden tagja “egyfecskeként” indult óvodát alapítani. Az alapítási folyamatban az indiví­dumunkat megőrizve, mégis közösséget formálva magunkból – magunk köré lettünk mi Egyfecskék.

Vissza

…Németh Katalin Sarolta alapító Waldorf-óvónőnktől

Egy óvoda születésénél bábáskodni teremtő, felelősségteljes és megtisztelő feladat. Egy remek dolog!

Ebben az alapító közösségben lehettem a gyermekek egyik óvónője az Egyfecskék Waldorf Óvodában.

Gyerekek között lenni a világon a legszebb dolog. Nem is munka, hanem hivatás. A Waldorf pedagógiában való elmélyedés pedig életformává válik. Nagy átalakulást eredményez, belső változást!

A Waldorf óvodát egy szigethez hasonlítanám, amit burokként őriz a szülők és a nevelők gondoskodó, óvó szeretete, mint az üvegházi virágokat, akiket fokozatosan lehet csak kitenni a természeti hatásoknak.

A gyermek is, mint a virág, nem régen bújt ki a csíramagból, az anyaméhből. Védeni kell az erős külső hatásoktól.

A földi világunkban – ami gyakran terhelő, ijesztő, máskor felszínes, lényegtelen dolgokkal vesz körül bennünket, olykor alaptalan és megtévesztő – a kisgyerek álmodó létből való ébredésének fokozatosan kell megtörténni.

Az alapokat a valódi emberismeret és a gyerekek valódi természetének megismerése adja. A felnőtt nyugodt, derűs, ítéletmentes, vidám, utánozható jelenléte szükséges ehhez.

Hozzásegítjük őket, hogy a tevékenységek által ismerkedjenek önmagukkal és pajtásaikkal.

Játsszanak szabadon, rajzoljanak, gyurmázzanak, gyúrják és formázzák meg a cipójukat. Próbálják ki magukat szeletelés, terítés, söprögetés közben.

Vigasztaljanak-vigasztalódjanak, figyeljenek egymásra. Próbálkozzanak, szárnyaljon a fantáziájuk. Válhassanak bármivé, utánozzanak bárkit és bármit a játékban. Fúrjanak-faragjanak, törjenek diót. Érezzék biztonságban magukat, akkor vannak jól!

Napi, heti ritmus áramoltatja a mindennapokat. Viszont az időt a szolgálatunkba állítjuk. Mindenre, mindenkire van elegendő idő. A hétköznapok ünnepekben csúcsosodnak ki.

Egy év során a fény útját követjük. Hálával tekintünk a világunkra: ezt mozdulatokkal, imával, fohásszal, énekléssel, mesével fejezzük ki. Köszönjük az életet.

Az óvodába nemcsak a kisgyerekeket vesszük fel, hanem a családot is. Ahol a szülőknek is van lehetőségük egy önmagát nevelő közösséghez tartozni, és a maguk individuális útján növekedni.

Végül mesebeli befejezéssel zárom a gondolataimat:

“Aki nem hiszi, járjon utána!”

Vissza